GiGaImage.com , Upload Your Image For Free , Power Image Hosting

کد بنر من

ما آمده ی هرگونه تبادل لینک وبنر با دوستان هستیم

  1. سایتی مه قالات علمی و داونلۆد به خوراوی کتب(سایت مقالات ودانلودکتاب)
  2. بلاگی عه کسی هه مه جوره و رنگاورنگ (سایت عکس همه جوره و رنگارنگ)

 

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  مقاله وتحقیقات برای دانش آموزان ودانشجویان
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
دانلود نرم افزار های مرتبط
 

 
جستجو گر سایت با پشتیبانی گوگل

www.irebooks.com

جستجو در اینترنت جستجو در کتابخانه امید ایران

 

کل بازدیدهای وبلاگ
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
مقاله وتحقیقات برای دانش آموزان ودانشجویان
لوگوی وبلاگ
مقاله وتحقیقات برای دانش آموزان ودانشجویان
دسته بندی یادداشت ها
تأثیرات رسانه های الکترونیکی بر مغز در حال رشد . حقوق شهروندی . ختنه دختران در کردستان . ختنه دختران و آغاز یک زندگی پر درد . ختنه زنان . ختنه ی دختران . دانش آموز خلاق را بشناسید . دانلودکتاب:راهنمای زندگی و تحصیل در استرالیا . ژاپن . سیگار کشیدن خطر . فشار خون . قلب . کریسمس .
بایگانی
آذر 1387
دی 1387
اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:   فری  

عنوان متن کمکهای اولیه در سکته مغزی چهارشنبه 87 آذر 27  ساعت 12:33 صبح

اصطلاح‌ «سکته‌ مغزی‌» وضعیتی‌ را توصیف‌ می‌کند که‌ در آن‌، جریان‌ خون‌ یک‌ قسمت‌ از مغز در اثر یک‌ لخته‌ خونی‌ یا یک‌ رگ‌ خونی‌ پاره‌ شده‌، به‌طور ناگهانی‌ و جدی‌ مختل‌ می‌شود. انتقال‌ سریع‌ بیمار به‌ بیمارستان‌ بسیار حیاتی‌ است‌. اگر سکته‌ مغزی‌ به‌ دلیل‌ لخته‌ روی‌ داده‌ باشد، می‌توان‌ با دادن‌ دارو، وسعت‌ صدمه‌ مغزی‌ را محدود و روند بهبود را سریع‌تر کرد. سکته‌ مغزی‌ به‌طور شایع‌تر در سنین‌ بالا و نیز در افرادی‌ که‌ دچار فشار خون‌ بالا یا برخی‌ دیگر اختلالات‌ گردش‌ خون‌ هستند، رخ‌ می‌دهد. آثار سکته‌ مغزی‌ وابسته‌ به‌ حجم‌ و بخشی‌ از مغز است‌ که‌ دچار آسیب‌ شده‌ است‌. در برخی‌ موارد، این‌ وضعیت‌ می‌تواند کشنده‌ باشد؛ با این‌ حال‌، اکثر افراد پس‌ از سکته‌ مغزی‌، به‌طور کامل‌ بهبود پیدا می‌کنند.
تشخیص‌
ممکن‌ است‌ موارد زیر وجود داشته‌ باشند:
مشکلاتی‌ در تکلم‌ و بلع‌
اگر از بیمار بخواهید که‌ دندان‌های‌ خود را نشان‌ دهد، تنها یک‌ طرف‌ صورت‌ حرکت‌ خواهد کرد و یا حرکت‌ (دوطرف‌) یکسان‌ نیست‌.
از دست‌ دادن‌ قدرت‌ یا حرکت‌ در اندام‌ها
سردرد شدید و ناگهانی‌
وضعیت‌ ذهنی‌ منگ‌ و هیجان‌زده‌ که‌ می‌تواند با مستی‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود.
از دست‌ رفتن‌ هوشیاری‌ به‌طور ناگهانی‌ یا تدریجی‌
اهداف‌
باز نگه‌ داشتن‌ راه‌ تنفسی‌
فراهم‌ کردن‌ شرایط‌ انتقال‌ فوری‌ بیمار به‌ بیمارستان‌
هشدار!
اگر بیمار بی‌هوش‌ است‌، راه‌ تنفسی‌ را باز و تنفس‌ را کنترل‌ کنید؛ آماده‌ باشید تا در صورت‌ لزوم‌، احیای‌ تنفسی‌ و ماساژ قفسه‌ سینه‌ را آغاز کنید . اگر بیمار نفس‌ می‌کشد، وی‌ را در وضعیت‌ بهبود قرار دهید. با مرکز اورژانس‌ تماس‌ بگیرید و آمبولانس‌ درخواست‌ کنید. تا زمان‌ رسیدن‌ نیروهای‌ امداد پزشکی‌، علایم‌ حیاتی‌ (سطح‌ پاسخ‌دهی‌، نبض‌ و تنفس‌) را کنترل‌ و ثبت‌ کنید.
احتیاط‌!
چیزی‌ برای‌ خوردن‌ یا نوشیدن‌ به‌ بیمار ندهید چون‌ سکته‌ مغزی‌ می‌تواند عمل‌ بلع‌ را با مشکل‌ روبه‌رو کند.
1) اگر بیمار هوشیار است‌، به‌ او کمک‌ کنید تا دراز بکشد به‌ طوری‌ که‌ سر و شانه‌هایش‌ مختصری‌ بالاتر از تنه‌، روی‌ چیزی‌ تکیه‌ کند. سر او را به‌ سمت‌ مبتلا خم‌ کنید و یک‌ حوله‌ روی‌ شانه‌ او قرار دهید تا هرگونه‌ ترشحی‌ را جذب‌ کند. با مرکز اورژانس‌ تماس‌ بگیرید و آمبولانس‌ درخواست‌ کنید.
2) هر لباسی‌ را که‌ ممکن‌ است‌ تنفس‌ بیمار را دچار اختلال‌ کند، شل‌ کنید. همچنان‌ به‌ بیمار اطمینان‌ خاطر بدهید. علایم‌ حیاتی‌ (سطح‌ پاسخ‌دهی‌، نبض‌ و تنفس‌) را تا رسیدن‌ نیروهای‌ امداد پزشکی‌، کنترل‌ و ثبت‌ کنید.

****

منبع مقاله " کمکهای اولیه در سکته‌ مغزی" برگرفته از سایت www.daneshema.com

 



  • کلمات کلیدی :
  •   نظرات شما  ( )

    نویسنده مطالب زیر:   فری  

    عنوان متن نقش ویتامین E در پیشگیری از سکته مغزی چهارشنبه 87 آذر 27  ساعت 12:32 صبح

     

    هیچ می ‌دانید در چه صورتی سکته مغزی بروز می‌ کند؟

    باید در پاسخ به این پرسش بگوییم که در صورت گرفتگی یا خون‌ریزی یکی از رگ‌های خونی که به مغز منتهی می ‌شود و با کاهش خون‌رسانی به بخشی از آن، سکته مغزی بروز می ‌کند.

    جالب است بدانید که 85 درصد از سکته‌های مغزی در اثر به وجود آمدن لخته خونی رخ می‌ دهند که عامل اصلی آن، گرفتگی عروق به خصوص در رگ‌های مسیر مغز است.

    از جمله عواملی که احتمال سکته مغزی را تشدید می ‌کنند، می ‌توان به دیابت، فشار خون و حتی چربی خون بالا اشاره کرد. به همین دلیل افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، باید بیشتر از هر شخص دیگری مراقب باشند.

    مطالعات نشان داده‌اند، مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین E  خطر بروز سکته مغزی را کاهش می ‌دهد. مدیر کلینیک عصب‌شناسی دانشگاه آخن آلمان در این خصوص می ‌گوید: " 30 دقیقه حرکت و فعالیت ورزشی در روز مانند دوچرخه‌سواری، کاهش وزن و مصرف زیاد میوه و سبزی‌های تازه از بروز سکته مغزی جلوگیری می ‌کند."

    یکی از عوامل اصلی و شناخته شده در ابتلای افراد به سکته مغزی، چاقی و داشتن رژیم‌های غذایی پرچربی و پرنمک است. لذا به افراد مستعد ابتلا به این عارضه توصیه می ‌شود تا به وفور از مواد غذایی استفاده کنند که منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها به حساب می ‌آیند، مانند میوه‌ها و سبزی‌های تازه.

    از جمله آنتی اکسیدان‌ها می‌ توان به ویتامین‌های A و E اشاره کرد، زیرا هر دوی آنها می ‌توانند با از میان برداشتن رادیکال‌های آزاد و عوامل گرفتگی عروق و کاهش فشار خون، از بروز سکته مغزی جلوگیری کنند.

    به‌ طور کلی، برای پیشگیری از ابتلا به این ضایعه، افراد باید حبوبات، آجیل و مغزها، دانه‌های خوراکی و سایر پروتئین‌های گیاهی را بیشتر از پروتئین‌های حیوانی در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کنند، زیرا مطالعات نشان داده‌اند، میزان سکته مغزی در میان افراد گیاه‌خوار بسیار کمتر از مصرف‌کنندگان گوشت قرمز است.

    به علاوه، این افراد بهتر است، ماهی‌های روغنی به خصوص قزل‌آلا و ماهی قباد را که سبب بهبود جریان خون می‌ شوند، حداقل دو بار در هفته به منظور پیشگیری از بروز این عارضه استفاده کنند.

    به این افراد توصیه می ‌شود نان‌های تهیه شده با آرد سبوس دار و سایر منابع غذایی غلات را به همراه سبزی‌های خام یا پخته میل کنند تا به این ترتیب هم انرژی کافی به آنها برسد و هم با دریافت فیبر کافی، احساس سیری به مدت طولانی‌تری در آنها ایجاد شود.

    مغزها، دانه‌های خوراکی و روغن کتان حاوی نوعی اسید چرب ضروری به نام لینولئیک اسید هستند. طی مطالعه‌ای که محققان فنلاندی انجام داده بودند، مشاهده شد مردان میانسالی که دچار سکته شده بودند، در مقایسه با سایر افراد، سطوح پایین‌تری از این اسید چرب ضروری را داشتند. به این دلیل به منظور پیشگیری از سکته مغزی به افراد توصیه می ‌شود تا از منابع غذایی این اسید چرب بیشتر استفاده شود.

    علاوه بر این ها، مصرف مواد غذایی غنی از سلنیوم مانند ماهی، جوانه گندم و تخم آفتابگردان نیز برای پیشگیری از سکته مغزی مناسب‌اند.

    در ادامه باید بگوییم که غذاهای چرب و کنسرو شده به دلیل نمک زیادی که دارند، به هیچ عنوان برای این افراد توصیه نمی‌ شوند.

    ****

    منبع : مقاله " نقش ویتامین E در پیشگیری از سکته مغزی "- انتشار روزنامه همشهری - برگرفته از سایت http://www.amozesh5.ir

     



  • کلمات کلیدی :
  •   نظرات شما  ( )

    نویسنده مطالب زیر:   فری  

    عنوان متن صد وبیست قانون برایان تریسی 60 تا90 چهارشنبه 87 آذر 27  ساعت 12:30 صبح

    61- قانون اشتیاق

     از طرفین معامله، آنکه از خود اشتیاق بیشتری نشان می‌دهد امکان کمتری برای بدست آوردن بهترین قیمت دارد.شما تنها در صورتی می‌توانید معامله را انجام دهید که بتوانید در صورت نامطلوب بودن قیمت از خیر معامله بگذرید.

     62- قانون عمل متقابل

     مردم ذاتا عادل هستند و حاضرند در مقابل لطفی که به آنها می‌کنید متقابلا پاداش شما را بدهند.

    در معامله با دادن امتیازات کوچک می‌توانید در عوض امتیازات بزرگتری بدست آورید.

     63- قانون عدم ختم معامله

     هیچ معامله‌ای تمام شده نیست. اگر اطلاعات جدیدی بدست آوردید که باعث شد از شرایط معامله راضی نباشید از طرف دیگر معامله بررسی مجدد شرایط را تقاضا کنید.

     64- قانون وفور نعمت

     ما در جهانی سرشار از نعمت زندگی می‌کنیم، جهانی که در آن گنجینه عظیمی از ثروت برای تمام کسانی که طالب آن هستند وجود دارد.برای دستیابی به استقلال مالی همین امروز برای افزایش ثروت خود تصمیم بگیرید و سپس همان کاری را انجام دهید که دیگران پیش از شما برای رسیدن به همین هدف انجام داده‌اند.

     65- قانون معاوضه

     پول وسیله معاوضه خدمات و تولیدات یک نفر است با خدمات و تولیدات شخص دیگر.

    میزان درآمد شما در هر زمان بازتاب ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند.

     66- قانون سرمایه

     سرمایه عبارت از دارایی‌هایی است که می‌توان برای تولید پول نقد از آن استفاده کرد. باارزش‌ ترین دارایی شما توانایی کسب درآمد است.

    منابع جسمانی، ذهنی و عقلانی شما که مرتبا در حال رشد و تغییر است سرمایه شخصی شماست.

     67- قانون پس انداز

     همیشه اول از همه حق خودتان را بدهید. آزادی مالی از آن کسانی است که همیشه حداقل ده درصد از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند.

    اگر نمی‌توانید پول پس‌انداز کنید، استعداد ثروتمند شدن ندارید.

     68- قانون نگهداری

     اینکه چقدر درآمد داریم مهم نیست، بلکه نکته مهم این است که چه مقدار از آن را می‌توانید نگه دارید.

    افراد موفق وقتی که درآمد خوبی دارند پس انداز می‌کنند و در نتیجه وقتی درآمد کمی دارند پشت گرمی مالی دارند.

     69- قانون پارکینسون

     مخارج معمولا آنقدر افزایش پیدا می‌کند تا اینکه به میزان درآمد برسد. به همین دلیل است که اکثر مردم هنگام بازنشستگی فقیر هستند.

    برای اینکه ثروتمند شوید باید مخارجتان کمتر از درآمدتان باشد و باقیمانده را پس‌انداز کنید.

     70- قانون سرمایه‌گذاری

     قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را به عمل آورید. هنگامی که مشغول انجام تحقیقات مقدماتی برای سرمایه‌گذاری هستید وقت کافی صرف این کار کنید،درست همانطور که پس از سرمایه‌گذاری برای پول درآوردن وقت صرف می‌کنید.هرگز خود را بطور ناگهانی درگیر یک سرمایه‌گذاری غیر قابل برگشت نکنید.

     71- قانون بهره ی مرکب

     جمع‌آوری پول و افزایش دادن آن از طریق بهره مرکب، که هم به اصل سرمایه و هم به سود آن تعلق می‌گیرد، شما را ثروتمند می‌کند.

    رمز دست‌یابی به استقلال مالی از طریق پس‌انداز این است که پول را کنار بگذارید و هرگز به هیچ دلیلی به آن دست نزنید.

     72- قانون برآیند

     موفقیت مالی بزرگ برآیند صدها، بلکه هزارها، تلاش کوچک است که ممکن است هرگز توسط کسی دیده یا تحسین نشده باشد.

    برای ثروتمند شدن هیچ راه سریع یا آسانی وجود ندارد.

     73- قانون جذب

     جمع‌آوری پول موجب می‌شود که پول بیشتری به سوی شما جذب شود.در حین جمع‌آوری پول، تفکر مثبت در مورد آن شما را تبدیل به چیزی شبیه آهن ربا می‌کند، با این تفاوت که شما پول را به سوی خود جذب می‌کنید.

     74- قانون اشتیاق

     برای ثروتمند شدن باید اشتیاق شدیدی برای این کار داشته باشید. اشتیاقی اندک یا علاقه‌ای مختصر کافی نیست.

    شدت علاقه ی خود را می توانید با مشاهده فعالیتهای خود بسنجید. آیا این فعالیتها با ثروتمند شدن هماهنگی دارد یا نه ؟

     75- قانون هدف

     قطعیت هدف نقطه آغاز ثروتمند شدن است. برای ثروتمند شدن باید تصمیم بگیرید که دقیقا چه می‌خواهید. آن را یادداشت کنید و سپس برای دست‌یابی به آن برنامه‌ریزی کنید. تمام مردمان موفق افکارشان را روی کاغذ می‌آورند.

     76- قانون ثروتمند کردن

     تمام ثروت‌های پایدار از طریق ثروتمند کردن دیگران از راه‌های مختلف بوجود می‌آید. هر چه بیشتر تمرین کنید که در بالا بردن کیفیت زندگی دیگران سهیم شوید ثروتمند شدن شما بیشتر تضمین می‌شود.

     77- قانون کارآفرینی

     مطمئن‌ترین راه برای ثروتمند شدن این است که کار موفقی را برای خود طرح‌ریزی کنید و به مرحله اجرا درآورید. هیچکس با کار کردن برای دیگران ثروتمند نمی‌شود. تولیدات یا خدمات شما کافی است تنها ده درصد بهتر از رقیبانتان باشد تا راه را برای ثروتمند شدن شما هموار کند.

    78- قانون خودساختگی

     بهترین و مطمئن‌ترین راه برای راه‌اندازی یک کار جدید این است که بدون سرمایه یا با مقدار اندک شروع کنید، و سپس مرحله به مرحله با استفاده از سود حاصله پیش بروید. کسانی که با پول خیلی کم شروع می‌کنند در مقایسه با کسانی که با پول خیلی زیاد شروع می‌کنند احتمال موفقیت بیشتری دارند.

     79- قانون آمادگی برای شکست

     آمادگی شما برای شکست خوردن، تنها معیار واقعی تمایل شما برای ثروتمند شدن است.

    شکست پیش نیاز موفقیت بزرگ است. اگر می‌خواهید سریع‌تر موفق شوید آمادگی شکست خود را دو برابر کنید.

     80- قانون ریسک

     در هر کاری، بین میزان ریسک‌پذیری و احتمال شکست رابطه مستقیم وجود دارد.

    کارآفرینان موفق کسانی هستند که برای سود بیشتر خطرات کار را تجزیه تحلیل می‌کنند و به حداقل می‌رسانند.

     81- قانون خوش‌بینی نابجا

     خوش‌بینی بیش از حد مانند شمشیر دو دم است که میتواند هم به شکست و هم به موفقیت منجر شود.

    در تجارت، هر کاری دو برابر آنچه فکر می‌کنید هزینه دارد و سه برابر مدت زمانی که پیش‌بینی می‌کنید به طول می‌انجامد.

     82- قانون ثبات قدم

     اگر در راه ثروتمند شدن به اندازه کافی ثبات قدم داشته باشید، بدون تردید موفق خواهید شد.

    موانعی که در حین کار ظاهر می‌شود پلکان موفقیت شما است به شرط آنکه از هر ناامیدی و شکستی درس بگیرید.

     83- قانون هدف تجارت

     هدف اساسی تجارت پیدا کردن و حفظ مشتری است و در هر تجارتی کلیه فعالیتها باید بر این هدف متمرکز باشد. سود نتیجه پیدا کردن و حفظ مشتری با روشی مقرون به صرفه است.

     84- قانون سازمان

     موسسه تجاری مرکب از گروهی از افراد است که برای تنها هدف خود که همان پیدا کردن و حفظ مشتری است تشکیل شده‌است.

    وجود هر کدام از کارکنان باید برای انجام وظایف موسسه ضروری باشد.

     85- قانون رضایت مشتری

     در تجارت هر کسی مشغول حفظ رضایت مشتری است و همیشه حق با مشتری است.

    مشغولیت ذهنی تاجران موفق ارائه خدمات بهتر به مشتری است.

     86- قانون مشتری

     مشتری همیشه به دنبال بهترین و بیشترین است با پایین‌ترین قیمت ممکن.

    یک برنامه‌ریزی خوب تجاری ایجاب می‌کند که شما همواره به منافع شخصی مشتری توجه و بر آن تاکید داشته باشید.

     87- قانون کیفیت

     کیفیت آن چیزی است که مشتری می‌گوید و مشتری است که در مورد ارزش کالا یا خدمات تصمیم می‌گیرد. توانایی شما در افزودن ارزش به محصولات و یا خدمات خود تعیین کننده موفقیت شما در بازار است.

     88- قانون کهنگی

     هر چیزی که مورد استفاده قرار گیرد کهنه خواهد شد.

    محصولات یا خدمات امروز بدلیل تکنولوژی پویا و رقابت از همان ابتدا در فرآیند کهنه شدن قرار می‌گیرد.

    معجزه جدید یا محصول جدید شما که قرار است به بازار بیاید چیست؟

     89- قانون ابتکار

     برای شروع راه موفقیت، داشتن یک ایده خوب تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

    پیشرفت در تجارت نتیجه یافتن راههای سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر و آسانتر برای انجام یک کار است.

     



  • کلمات کلیدی :
  •   نظرات شما  ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    دانلود رایگان کتاب زندگینامه یانی (Yanni)
    سری دوم کتابهای تاریخی
    سری اول کتاب های تاریخی
    [عناوین آرشیوشده]


     

     

     

    Powered by : پارسی بلاگ
    Template Designed By : MehDJ